På ungdomsskole, hvor jeg jobber, har vi hvert år noen dager med kulturverksted . Gruppen som heter Redesign skal lage seg Ipad mappe, og på modellen er det brukt dongeribukse og et dyntrekk.
Jeg har i mange år jobbet med ulike teknikker innen husflid, kunst og håndverk. Det meste av det jeg maler, tegner og syr er for salg. Resten er stort sett til eget og familiens bruk, om det ikke står noe annet.
Viser innlegg med etiketten Skoleprosjekter. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Skoleprosjekter. Vis alle innlegg
søndag 19. januar 2020
onsdag 18. september 2013
Skolearbeid ved Årsstudium i Kunst&Håndverk.
Denne høsten har hittil vært veldig preget av skolearbeid i form av X antall øvinger som skal ende opp i 5 eksamensobjekt m.m. Det er i fagene Bilde & Kunst, Estetikk og Arkitektur. Det føles ganske spesielt det lager og det er ikke motiv jeg hadde kommet til å velge selv.Men det er når man gjør noe annet man lærer, så jeg synes det er morsomt og krevende på samme tid. Her er noen smakebiter
Abstrakt med kullstift
Land Art. Tolkning av "Livets dans, Munch" så godt det lot seg gjøre med få midler...
Lager papirdukker med klær fra rennessansen.
Lager papir av f.eks cellulose, papp og makulert papir.
Klippet et foto i 2 og tegnet motsatt halvpart.
Monotypi. Overførte deler av bilde til annet ark ved hjelp av sverte og en spiss blyant.
Lek med blader og trykk.
Sjablong ,trverk og sverte. Etter inspirasjon fra "Munch, Ved kurvstolen"
Tresnitt. Fra Munchs bilde "Den døde mor og barnet"
Abonner på:
Innlegg (Atom)







