Jeg ELSKER is og sorbet i ismaskin ble meget bra.
Jeg har i mange år jobbet med ulike teknikker innen husflid, kunst og håndverk. Det meste av det jeg maler, tegner og syr er for salg. Resten er stort sett til eget og familiens bruk, om det ikke står noe annet.
Viser innlegg med etiketten Matlaging. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Matlaging. Vis alle innlegg
tirsdag 4. november 2014
onsdag 1. august 2012
Sommerkantarell
Vi begynner som smått å lete kantareller i slutten av juli. Lukta av skog og sopp er himmelsk :)
Gir bare gode minner-alltid :)
tirsdag 26. juni 2012
Rabarbrakake
Dette synes jeg var et veldig godt alternativ til eplekake :)
Enkel rabarbrakake
Jeg brukte en 24 cm form og doblet porsjonen og brukte ca 250-300 g rabarbra.
125 g mykt smør
125 g sukker
125 g hvetemel
1 ts bakepulver
2 egg
2 ss kaldt vann
4-5 stilker rabarbra
sukker , kanel, ev.hakkede mandler
125 g sukker
125 g hvetemel
1 ts bakepulver
2 egg
2 ss kaldt vann
4-5 stilker rabarbra
sukker , kanel, ev.hakkede mandler
Slik gjør du:
Denne oppskriften er til 20 cm form. Til en
langpanne gang oppskriften med 3 eller 4.
Lag gjerne en stor porsjon, jobben er den samme og kaken egner seg godt til frysning. Varm litt i ovn før servering.
Varm stekeovnen til 180C. Skjær rabarbra opp i biter. Lag gjerne en stor porsjon, jobben er den samme og kaken egner seg godt til frysning. Varm litt i ovn før servering.
Rør smør og sukker hvitt og luftig. Rør inn hvetemel, bakepulver og egg. Kaldt vann røres inn helt tilslutt .Hell røren i smurt form. Legg over rabarbra og dryss over sukker, kanel og ev. hakkede mandler.
Stek på nederste rille 35-40 min.
Server kaken lun med krem eller is.
Abonner på:
Innlegg (Atom)

