Viser innlegg med etiketten collage. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten collage. Vis alle innlegg

onsdag 25. januar 2023

Collage

 Har fått litt dilla på tekstil collage. Tanken var å quilte det da jeg startet, så det ble en collage quilt, men ettersom jeg lager bilder i ramme, så er ikke det nødvendig når jeg bruker Steam a seam 2 som lim. Veldig morsom måte å bruke opp stoffrester. Nå skal jeg på litt jakt etter bruke stoffer med blomster og blader. Det går det mye av ser jeg. Blir fort dyrt om man skal kjøpe mange nye stoffer til slike prosjekter, ofte tar man bare en liten bit av hvert stoff. Bra jeg har et stort, sortert lager å ta av. 




tirsdag 17. januar 2023

Collage

 Jeg bruker steam a seam 2 når jeg lager collage med stoffbiter, og når det er dampet behøver jeg egentlig ikke å sy i tillegg. Jeg synes det er morsommere, så jeg gjør det, selv om det ofte er bilder jeg lager. 





onsdag 10. august 2022

Collage quilt

 Collage med tekstiler er nytt for meg. Veldig spennende og garantert noe jeg kommer til å lage mer av. Det blir derimot bilder i ramme i stedet for quiltet veggteppe. 





søndag 26. november 2017

Collage

Av mange små biter......

Bilde som ble lagd av meg og Aina Wahl til en god kollega som skulle bli pensjonist. De som er fra Rørvik ser kanskje hvem det er. Jeg la inn dette bildet i et gammelt innlegg, så det er lagd ca i 2019.