Måtte teste søm av kaffeposer og det fungerte fint. Posene er veldig sterke og det går helt fint å sy i dem.
Jeg har i mange år jobbet med ulike teknikker innen husflid, kunst og håndverk. Det meste av det jeg maler, tegner og syr er for salg. Resten er stort sett til eget og familiens bruk, om det ikke står noe annet.
Viser innlegg med etiketten Gjenbruk & redesign. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Gjenbruk & redesign. Vis alle innlegg
mandag 13. april 2020
Forkle i retrostil
søndag 19. januar 2020
Ipad mappe/etui
På ungdomsskole, hvor jeg jobber, har vi hvert år noen dager med kulturverksted . Gruppen som heter Redesign skal lage seg Ipad mappe, og på modellen er det brukt dongeribukse og et dyntrekk.
fredag 27. desember 2019
mandag 29. februar 2016
Gjenbruksvotter
Disse er lagd av gamle ullgensere. Mønster finner dere her: http://www.romancakedesigns.com/
lørdag 6. februar 2016
Gjenbruksvotter
Disse ble sydd av ullgenser, dongeri og skinn.Foret med ullfilt. Mønster finner dere her : http://www.romancakedesigns.com/
søndag 24. januar 2016
Redesignvest i dongeri
torsdag 2. januar 2014
søndag 20. januar 2013
søndag 23. desember 2012
Restaurering av oldemors gamle teppe .)
Dette teppet er sydd av kjoler fra 2 generasjoner og arbeidet er gjort av min oldemor Sigrid som jeg er oppkalt etter. Jeg fikk i høst i oppdrag og restaurere det og erstatte ødelagte biter med kjolestoff fra den tredje generasjon. Oppdraget var både morsomt og krevende på samme tid. Utfordringen var at før i tiden brukte de saks istedet for rullekniv, og da ble ikke bitene så jevne som de blir med dagens skjæring. I tillegg til at jeg gjorde veldig dumt i å velge bomullstoff til ramme og bakstoff. Jeg burde ha brukt jersey istedet, så hadde det strekte seg likedan som teppet under sying. Resultatet ble at "rammen" virker større enn selve teppet og rynker seg når det ligger flatt. Hvis jeg ser bort ifra dette, så ble jeg fornøyd med resultatet. Slik det var kunne det ikke brukes ,og nå er det vattert og vrangsydd. Med andre ord et stødig teppe som vil holde i flere år til :)
Kan nå på julaften oppdatere historien med at eieren fikk se det ferdige produktet for første gang i dag ,og hun ble veldig rørt. Tørket tårer fra første stund og var kjempefornøyd ,og da følte jeg at resultatet ble bra likevel til tross for en noe ujevn ramme:)))
søndag 13. mai 2012
Hårstrikk, gjenbruk av ullsokker
Hårstikk med pynt!
Her har jeg vært preget av gjenbruksideer. De er lagt av overtøvde ullprodukter. Så nå har de fine sokkene til lissmor blitt til et hårstrikk istedet. Jeg som var så lei meg for at jeg ødela de, og så endte de heldigvis ikke i søpla.De måtte bare vente til jeg kom på noe lurt. Jeg begynte med å sy ett i stoff , men det var litt pirkete, og det var da jeg fikk ideen om å klippe istykker disse tova vottene og sokkene jeg hadde liggende . Eieren av den nye hårpynten var iallefall storfornøyd :)
Abonner på:
Innlegg (Atom)











