Har fått litt dilla på tekstil collage. Tanken var å quilte det da jeg startet, så det ble en collage quilt, men ettersom jeg lager bilder i ramme, så er ikke det nødvendig når jeg bruker Steam a seam 2 som lim. Veldig morsom måte å bruke opp stoffrester. Nå skal jeg på litt jakt etter bruke stoffer med blomster og blader. Det går det mye av ser jeg. Blir fort dyrt om man skal kjøpe mange nye stoffer til slike prosjekter, ofte tar man bare en liten bit av hvert stoff. Bra jeg har et stort, sortert lager å ta av.
Jeg har i mange år jobbet med ulike teknikker innen husflid, kunst og håndverk. Det meste av det jeg maler, tegner og syr er for salg. Resten er stort sett til eget og familiens bruk, om det ikke står noe annet.
Viser innlegg med etiketten Tekstil collage. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Tekstil collage. Vis alle innlegg
onsdag 25. januar 2023
tirsdag 17. januar 2023
Collage
Jeg bruker steam a seam 2 når jeg lager collage med stoffbiter, og når det er dampet behøver jeg egentlig ikke å sy i tillegg. Jeg synes det er morsommere, så jeg gjør det, selv om det ofte er bilder jeg lager.
onsdag 10. august 2022
Collage quilt
Collage med tekstiler er nytt for meg. Veldig spennende og garantert noe jeg kommer til å lage mer av. Det blir derimot bilder i ramme i stedet for quiltet veggteppe.
Abonner på:
Innlegg (Atom)





