Hjemmelagde meiseboller i juletreet, som får stå ute etter en ukes innetjeneste. Pynten inne var litt mer glorete enn fuglematen det nå er pyntet med, men både vi og småfuglene setter pris på at det fremdeles gjør stor nytte for seg.
Jeg har i mange år jobbet med ulike teknikker innen husflid, kunst og håndverk. Det meste av det jeg maler, tegner og syr er for salg. Resten er stort sett til eget og familiens bruk, om det ikke står noe annet.
lørdag 2. januar 2021
søndag 25. oktober 2020
lørdag 25. juli 2020
mandag 1. juni 2020
søndag 31. mai 2020
Betongfat med oljelampe
Her har jeg støpt i en bakebolle med en mindre bolle oppi. Den minste fylles opp med stein eller grus til ballast. Husk å smøre formene godt med matolje der den er i kontakt med støpen. Jeg bruker Weber B20 eller B30 som er ferdigblandet, tilsetter bare vann til jeg har en tykk grøt. Jeg fjerner den minste bollen forsiktig etter en dag, og lar resten herde noen dager, før jeg vipper den forsiktig ut av bollen. Så venter jeg til den er helt tørr, før jeg fyller opp med en liten oljelampe som støtters opp med fine steiner. Jeg kjøpte mine hos Jem og fix , men det finnes flere plasser man kan kjøpe det. Pass på at de passer til utendørsbruk, for da er veken stor og tåler mye vind. Jeg bruker lampeolje i beholderen. De blir ikke varme under og kan fint stå på et bord som her.
fredag 2. juni 2017
Et glimt fra kjøkkenhagen
Potetene ble i år plantet i sekker sydd av strie.Jeg er veldig spent på resultatet til høsten.Jeg har forkultivert ramsløk,persille og basilikum i år og persillen er sikkerstikk,men de andre to føler jeg meg ikke trygg på vil klare seg i den til tider sure vinden.Jeg har også sådd gulrot,to sorter sukkererter og et par sorter med salat.Så da er det bare å krysse fingrene for en varm sommer💚
søndag 21. mai 2017
lørdag 23. juli 2016
søndag 3. juli 2016
Gammel dør ble til bord
mandag 23. mai 2016
mandag 1. desember 2014
Rot av einer
Denne fant mannen på rak og for meg var det en skatt ♡ Skal brukes til klatrevegg for blomster om sommeren, men på denne tiden av året ble den veldig fin med lys i.








