søndag 31. mai 2020

Betongfat med oljelampe



Her har jeg støpt i en bakebolle med en mindre bolle oppi. Den minste fylles opp med stein eller grus til ballast. Husk å smøre formene godt med matolje der den er i kontakt med støpen. Jeg bruker Weber B20 eller B30 som er ferdigblandet, tilsetter bare vann til jeg har en tykk grøt. Jeg fjerner den minste bollen forsiktig etter en dag, og lar resten herde noen dager, før jeg vipper den forsiktig ut av bollen. Så venter jeg til den er helt tørr, før jeg fyller opp med en liten oljelampe som støtters opp med fine steiner. Jeg kjøpte mine hos Jem og fix , men det finnes flere plasser man kan kjøpe det. Pass på at de passer til utendørsbruk, for da er veken stor og tåler mye vind. Jeg bruker lampeolje i beholderen. De blir ikke varme under og kan fint stå på et bord som her.


Når man vil slokke den, putter man på toppen som følger med om det ikke er mulig å skru ned veken. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar