søndag 24. mai 2020

Smekker til barnebarn på besøk

Smekker sydd i jerseystoffer med overlock, men du kan fint bruke elastisk søm på vanlig symaskin. Jeg brukte trykknapper, men borrelås går også an.


Disse er til ei jentebestemor :)


Og disse er til gutta krutt


Jeg tegnet mal etter en kjøpt smekke. 



Voksduk og tisselaken ble mellomlegg for å hindre vannsøl. Jeg brukte bare en bit nederst for å bevare stretchen i halsåpningen. 

Lagde en vrengeåpning da jeg sydde rundt. 


Sydde igjen vrengeåpningen med en dekorsøm, som jeg brukte rundt hele smekken. Valgte en søm med buer for å bevare stretchen.


Så måtte jeg ha en lengre variant til det eldste barnebarnet, som er over 1 år og spiser selv. Ettersom jeg er over snittet glad i gjenbruk, ble det brukt en dongeribukse med stretch til denne. 


Brukte samme mal, men forlenget den. 


Voksduk også på denne. 








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar